X
بازار مراقبت از حیوانات خانگی (Pet Grooming) تا ۲۰۳۲ به ۱۳۵میلیارد دلار می‌رسد.
در ۲۰۲۲ ارزش بازار جهانی مراقبت از حیوانات خانگی، ۶۸.۳میلیارد دلار بود و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰۳۲ به حدود ۱۳۵میلیارد دلار برسد. براساس داده‌های جدید از «Factview Research» این بازار در دورهٔ پیش‌بینی ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۲ با نرخ مرکب سالانهٔ (CAGR) ۷درصد رشد می‌کند. نقش مراقبت از حیوانات خانگی مراقبت از این حیوانات نقشی…
آیندهٔ صنعت هتل‌داری: اینترنت اشیا و تکنولوژی‌های هوشمند در هتل‌ها و استراحتگاه‌های مدرن
اکنون خوشایندهای مهمانان با سرعتی سرسام‌آور تغییر می‌یابد و هتل‌ها و استراحتگاه‌ها به‌سوی بازآفرینی معنای عرضهٔ تجربه‌ای به‌یادماندنی می‌روند. ادغام اینترنت اشیا و فناوری‌های هوشمند فقط یک روند نیست، بلکه تحولی است که قرار است باقی بماند. عنوان گزارش ما چنین است: «روندهای فناوری که صنعت هتل‌داری را شکل می‌دهند». این گزارش توضیح می‌دهد که…
خاورمیانه و آفریقا در مسیر رشد سریع در بازار تجارت الکترونیک B2C
نوشتهٔ یوسل یلکن، بنیان‌گذار و مدیرعامل «yStats» ۱۵اکتبر۲۰۲۴ بازار تجارت الکترونیک در خاورمیانه و آفریقا (MEA) اکنون دچار تغییرات چشمگیری شده است. بنابر گزارش yStats.com با عنوان «بازار تجارت الکترونیک B2C در خاورمیانه و آفریقا ۲۰۲۴» این تغییرات را تحول عادات مصرف‌کنندگان و پیشرفت سریع فناوری شکل داده است. این منطقه تکامل پویایی دارد. بازارهای…

بازار مراقبت از حیوانات خانگی (Pet Grooming) تا ۲۰۳۲ به ۱۳۵میلیارد دلار می‌رسد.

در ۲۰۲۲ ارزش بازار جهانی مراقبت از حیوانات خانگی، ۶۸.۳میلیارد دلار بود و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰۳۲ به حدود ۱۳۵میلیارد دلار برسد. براساس داده‌های جدید از «Factview Research» این بازار در دورهٔ پیش‌بینی ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۲ با نرخ مرکب سالانهٔ (CAGR) ۷درصد رشد می‌کند.

نقش مراقبت از حیوانات خانگی

مراقبت از این حیوانات نقشی مهم در تضمین سلامت و بهزیستی حیوانات ایفا می‌کند. ابزارهای ضروری مراقبت شامل اقلامی مانند شانه، برس، شامپوی حمام، نرم‌کننده، ناخن‌گیر و قیچی برش است. مراقبت‌کنندگان حیوانات خانگی مسئول انجام طیف وسیعی از وظایف‌اند، ازجمله: حمام‌کردن و آماده‌کردن و خشک‌کردن حیوانات؛ رسیدگی به گره‌ها و وزهای موها در صورت لزوم؛ پیروی از دستورالعمل‌های مراقبت صاحبان حیوانات یا پایبندی به سبک‌های استاندارد مراقبت؛ کوتاه‌کردن ناخن‌ها؛ پاسخگویی به درخواست‌های خاص صاحبان حیوانات؛ تمیزکردن گوش‌ها و مسواک‌زدن دندان‌ها. همچنین ایشان نقش مهمی در شناسایی مشکلات بالقوهٔ سلامت در حیوانات مانند عفونت‌های گوش دارند و به‌سرعت صاحبان را از مشاهدات خود مطلع می‌کنند.

تأثیر پاندمی بر مراقبت از حیوانات خانگی

همه‌گیری کووید ۱۹ تأثیر بسیاری بر صنعت مراقبت از حیوانات خانگی داشت. به‌علت قرنطینه و محدودیت در مناطق مختلف بسیاری از کسب‌وکارهای مراقبت از حیوانات خانگی مجبور به بستن موقت یا کاهش عملیات خود شدند. این امر صاحبان حیوانات را واداشت به‌دنبال راه‌حل‌های جایگزین مراقبت بگردند، همچون تلاش برای مراقبت از حیوانات خود در خانه. دسترسی محدود به خدمات حرفه‌ای مراقبت، صاحبان حیوانات را به سرمایه‌گذاری در لوازم مراقبت خانگی ترغیب کرد؛ مانند قیچی و برس و شامپو. این موضوع افزایش فروش خرده‌فروشان لوازم حیوانات خانگی را منجر شد.

آن دسته از کسب‌وکارهای مراقبت از حیوانات خانگی که به فعالیت خود ادامه دادند، مشمول تدابیر و پروتکل‌های ایمنی سختگیرانه‌ای برای حفاظت از کارکنان و مشتریان شدند. این تدابیر شامل دستورالعمل‌های استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و روش‌های بهداشتی سختگیرانه بودند. صاحبان حیوانات از کاهش خطر مواجهه با کووید ۱۹ در چنین محیط‌هایی قدردانی کردند. تأکید بر سلامت و بهداشت در کسب‌وکارهای مراقبت از حیوانات خانگی به این امور گسترش یافت: ضدعفونی منظم تجهیزات و تسهیلات و پوشیدن تجهیزات حفاظتی شخصی اضافی (PPE) توسط مراقبت‌کنندگان برای به‌حداقل‌رساندن احتمال انتقال ویروس.

عوامل مؤثر و مشکلات بازار مراقبت از حیوانات خانگی

درآمد این بازار به‌علت افزایش سرپرستی حیوانات خانگی و هزینه‌های بیشتر محصولات مراقبت از حیوانات خانگی، افزایش یافته است. تولیدکنندگان لباس‌ها و لوازم حیوانات خانگی فعالانه به‌دنبال توسعهٔ محصولات جدید برای گسترش سبد محصولات خود بوده‌اند. براساس داده‌های انجمن محصولات حیوانات خانگی آمریکا، اکنون ۶۷درصد خانوارهای آمریکایی مالک حیوانات خانگی‌اند که کمی کمتر از برآورد ۷۰درصدی در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ است. درخور توجه است که نسل هزاره‌ای (نسل «Y») با سهم ۳۲درصدی بزرگ‌ترین گروه مالکان حیوانات خانگی‌اند.  نسل انفجار زادوولد (متولدان ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴) با ۲۷درصد و نسل «X» با ۲۴درصد پس‌از آن‌ها قرار دارند. بیشترشدن خانوارهایی با درآمد متوسط و روند روبه‌افزایش انسانی‌سازی حیوانات خانگی  در میان مالکان حیوانات خانگی برای سرمایه‌گذاری در محصولات باکیفیت تمایل بیشتری ایجاد کرده است. این افزایش تمایل به رفتار با حیوانات خانگی به‌منزلهٔ اعضای خانواده و افزایش تقاضا برای اقلام مرغوب مراقبتی، بازار را رشد داده است.

بااین‌حال، افزایش پی‌درپی قیمت لوازم حیوانات خانگی مانند قلاده‌ها، بندها، کمربندها، اسباب‌بازی‌ها و ابزارهای کوتاه‌کردن ناخن سدی در برابر گسترش بازار به شمار می‌آید. علاوه‌براین، تحقیق و توسعه در زمینهٔ مراقبت از حیوانات خانگی و لوازم جانبی به‌منظور نوآوری در محصولات، استراتژی‌های بازاریابی بهینه، شناسایی مخاطبان هدف و دیگر ابتکارات صورت می‌گیرد و  افزایش هزینه‌های این امر افزایش هزینهٔ محصولات را منجر می‌شود.

بخش‌های بازار مراقبت از حیوانات خانگی

دراین‌زمینه عمدتاً به‌علت روند روبه‌رشد پذیرش حیوانات خانگی در کشورهای درحال‌توسعه و توسعه‌یافته، لوازم جانبی حیوانات خانگی جایگاه غالبی دارند. صاحبان حیوانات خانگی امروز به‌طور فعال خواستار لوازم جانبی زیبا و بادوام برای حیوانات خانگی خودند، هم برای اطمینان از ایمنی حیواناتشان و هم برای بهزیستی سایر حیوانات و افرادی که در فعالیت‌های بیرون از خانه با آن‌ها مواجه می‌شوند.

آمریکای شمالی مهم‌ترین سهم را در بازار دارد و امید است در دورهٔ پیش‌بینی همچنان برتری خود را حفظ کند. ایالات متحده با تعداد بسیار زیاد صاحبان حیوانات خانگی، بزرگترین سهم را در این منطقه دارد. برای مثال، براساس نظرسنجی ملی صاحبان حیوانات خانگی توسط انجمن محصولات حیوانات خانگی آمریکا (APPA)، حدود ۷۰درصد از خانوارهای آمریکایی یا تقریباً ۹۰،۵ میلیون خانواده، در دورهٔ ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ حیوان خانگی داشته‌اند.

استراتژی‌های برتر رقابتی 

بازار مراقبت از حیوانات خانگی را با سطح خوبی از رقابت می‌شناسند و این بازار شرکت‌کنندگان زیادی دارد. بسیاری از شرکت‌های پویا در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده و محصولات و راه‌حل‌های جدیدی برای مراقبت از حیوانات خانگی معرفی می‌کنند تا حضور محکمی در چشم‌انداز رقابتی ایجاد کنند. بااین‌همه، برخی شرکت‌ها در همکاری‌های استراتژیک، سرمایه‌گذاری‌های مشترک، ادغام‌ها و خریدها شرکت می‌کنند تا دسترسی بازار خود را گسترش و شناخت برند را افزایش دهند و محصولات خود را در مناطق جغرافیایی مختلف تنوع بخشند.

کجا بیشتر بیاموزیم؟

برای اطلاعات بیشتر دربارهٔ این بازار، مطمئناً گزارش جهانی تازهٔ «Factview Research» از بازار مراقبت از حیوانات خانگی و نیز اندازه و سهم و تحلیل روند‌ها را ببینید. این گزارش جزئیاتی درخصوص پیش‌بینی بازار جهانی مراقبت از حیوانات خانگی، تقسیم‌بندی، دینامیک‌های منطقه‌ای، روانه‌های رقابتی و تحلیل شرکت را عرضه می‌کند.

دربارهٔ شرکت Factview Research

این شرکت به عرضهٔ بینش‌های جامع و پیشرفته به شرکت‌ها در صنایع مختلف متعهد است و با انتشار صدها گزارش تحقیقاتی بازار، نه‌فقط فناوری‌های بزرگ و تحول‌آفرین را پوشش می‌دهد، بلکه بازارهای جدید و خاصی را بررسی می‌کند که توانمندی رشد بسیاری دارند.

یاشار توحیدی:
Related Post