اختلالات محیطی (مثلا همهگیری کرونا) به این معنی است که شرکتها باید راههای جدید و نوآورانهای برای شناسایی و تعریف مناسب مسئله به منظور بررسی و حل آن ایجاد کنند.
شناسایی، تعریف و تدوین مسائل شرکت، به کسبوکار اجازه میدهد تا فرصتها را بیابد و از آنها بهرهبرداری کند. تعریف درست مسائل تحقیقاتی به محققان بازار اجازه میدهد تا مشکلات و فرصتهایی را که آشکار نکردهاند ببینند و به شرکت امکان میدهد تا مشکلات شناساییشده را سریعاً حل کند.
اگر مسائل تحقیق بهطور دقیق تعریف نشده باشند، تدوین راهحل دشوارتر است. شرکتها باید مشکلات را به درستی تعریف کرده و برای یافتن راه حل عجله نکنند.
شرکتها تمایل دارند راهحلها را بدون تعریف درست مسائل تحقیقاتی تأیید کنند. برای محققان بازار ضروری است که از تعریف و حل مسئلهی بازار هدف اطمینان حاصل کنند. تعریف و حل مسائل مشتری باعث افزایش تعداد و وفاداری مشتریان میشود. پس از شناسایی مسئله، مرحله بعدی عبارت است از تدوین مراحل برای یافتن راهحل. اغلب برای شرکت ها مهم است که راهحلهای خلاقانهای برای مشکلات شناساییشده ارائه دهند. مهم است که راهحل مسئلهی تحقیقات بازار، رسیدگی به مشکلی باشد که بازار هدف دارد تا بتواند برای شرکت و مشتریان، ارزش بیافریند.
شناسایی مسئلهی تحقیقات بازار با توجه به زمینهی محیطی آن شامل بحثهای بازتابی با تصمیمگیرندگان، مصاحبههای عمیق با مشتریان و تجزیه و تحلیل اطلاعات منتشرشده و دادههای موجود از داخل و خارج شرکت است. هنگامی که مسئله تحقیقات بازار تعریف شد، محقق میتواند به طراحی و اجرای فرآیند تحقیق بپردازد.
ارسال نظر