در حاشیه کنفرانس مارکتوی، با علیرضا حاتمیفر، مدیرعامل شرکت تحقیقات بازاریابی دال، به گفتگو نشستیم. به گفته علیرضا حاتمیفر، تشخیص نیازهای دقیق کسبوکارها، مستلزم طراحی دقیق ارزش پیشنهادی است. امروزه دانش تحول دیجیتال، پیشنیاز اساسی انجام تحقیقات بازاریابی است. به همین منظور، نقش شرکتهای تحقیقات بازار از ارائه کننده روششناسی، به بازوی طراحی محصول تغییر یافته است.
حاتمیفر یکی از عمده مسائل صنعت تحقیقات بازاریابی را ناتوانی شرکتها کاربردپذیر کردن نتایج تحقیقات بازار میداند. به باور وی، شکاف میان فهم مسئله و پاسخ مسئله، پاشنه آشیل کاربردناپذیری نتایج تحقیقات بازار است.